Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Glad i hågen skulle jag idag första gången prova att sätt i ett sim-kort i min V60:s hållare för sim-kort. Bilen är en V60 CC 2020 där hållaren sitter bakom en plastlucka nedanför handskfacket.

Det blev en mycket kortvarig glädje då jag när jag skulle sätta i hållaren, tappade greppet om densamma i det högst svåråtkomliga utrymmet vilket resulterade i att hållaren nu ligger någonstans mellan vad jag bäst kan benämna den fasta ”tygmattan” och karossen.

Jag försökte sträcka ned handen men det var oväntat gott om utrymme på platsen i fråga så hållaren ligger nog nära golvet. Hur får man loss ”tygmattan” så att man kan kommer in under den?

Eller om det finns något annat sätt att fiska upp härket utan att slita och dra i mattan (vilket jag tyvärr försökte med).
@OlofEmanuel, Får du inge svar kan du se volvos manualer
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 020?query=
Jag råkade ut för samma sak med min V60 T6 2019. I samband med service fixade mecken det hela. Jag såg inte när han gjorde det men han sa att det var lätt, han hade lossat några klipps. Det gäller väl bara att hitta var de sitter.
Jag gjorde vad jag borde ha gjort tidigare och letade mer utförligt i äldre trådar, hittade då att ett flertal användare haft precis samma problem. T ex här: viewtopic.php?f=86&t=155627&p=1381378&h ... m#p1381378

Jag drog mycket hårt i mattkanten och lyckades med enorm möda och ett antal skrapsår lokalisera och få upp den förb**nade j**la lilla plastmuppen.

Av någon anledning utgick jag från att problemen skulle fortsätta även om jag lyckades montera sim-kortet, vilket tyvärr visade sig stämma. Det står bara ”ingen anslutning” eller liknande när jag försöker att ansluta till internet via modemet trots att jag provat med sim-kortet i telefon och trots att symboler för täckning och att sim-kortet är aktivt visas på center-displayen.

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]

Elfel 855 -96

Hej! Min Volvo 855 -96 med AC och vanliga 5 cyl b[…]

Är det inte så att den (tillsatsvä[…]

V70 -08 2.4 D, 25 000 mil. På tomgång […]