Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snowman
Hej,

Verkstaden såg att halvljuset på vår Volvo V70 2008 var på väg att ge upp. Det skulle kosta 1 500 kr inkl. jobb att byta, och då var jobbet 100 kr. De sa att det var viktigt vilken lampa man satte i, och de sätter Osram-lampor.

Verkstaden har tidigare varit auktoriserad, tills Volvo drog tillbaka det "programmet", och de har varit väldigt trovärdiga, transparenta och prismedvetna förr. Så för ovanlighetens skull valde jag att låta dem byta ut lampan utan att göra en prisjämförelse.

Gjorde lite sökningar på nätet och får uppfattningen att det finns ett stort antal lampor och priser. Så hur ska jag se på detta, är det ett okej pris? Läste något om att man borde byta båda samtidigt?
Senast redigerad av 1 snowman, redigerad totalt 0 gånger.
Jag anser det är helt ok pris, speciellt inkl. byte och att du fick en en kvalitetslampa. Jag håller med om att man nog bör byta båda samtidigt, men på en sådan gammal bil kanske inte verkstaden skall rekommendera det, vad vet jag. Men jag kan tycka att det borde ställt frågan om du ville att båda skulle bytas.
av UnleashFusion
Just för verkstäder som tar hutlösa priser för halv/hel-ljus? Normalt. , Min V70 MY11, för cirka 10år sedan när jag kollade med t.ex. skobes skulle dom ta runt 750krish för byte.. så priset har ju gått upp (såklart).

Kan själv skaffa D1S Osram Classic/"original" för runt 300-400kr/st och bytet tar ju knappt 5mins
Erfarenheter XC90?

Har en gammal XC90 automat fullt utrustad -07. Tyv[…]

Kostnad för halvljus?

Just för verkstäder som tar hutlösa[…]

Jag rekommenderar oljabyte var ~10.000mil bå[…]

Strålkastarspolare och polvändning

Jag ånyo. Kikade på detta en gå[…]