Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

MrS60II skrev:Verkar gå inaktivera ventilen via "Orbit" :) (har köpt Orbit license...ska fixa lite annat oxå).
Ska kika nästa vecka vid tillfälle.
/H
Sent svar!...annat dök upp i livet.
NU testat! japp det går inaktivera via orbit både ventil (345)sen även small coolant circuit (341)
jag testar just nu med endast nr 341. fått felmess när värmare gått "heltid" typ 30-40 min..men fungerar dock som vanligt.
Ingen felkod på kortare tider..hmm..
Ska testa med endast ändra 345 sen ev ändra bägge.
webasto.jpg
webasto.jpg (1.45 MiB) Visad 3272 gånger
cheers/H
AI svarar med:
"342 i Orbit: denna ventil används i vissa modeller för att styra kylvätskans flöde mellan olika delar av klimatsystemet som t.ex. mellan motorvärme, värmeväxlare och elvärme"
Om bilen är byggd utan denna typ av omkoppling-och skulle det isf stå "342: without 2-way coolant valve i Orbit.
Skulle därför vara kul och se vad 342 visar på en tex MY19 som redan värmer motorn.
Mycket intressant undersökning du gör. Följer:)
246 skrev:AI svarar med:
"342 i Orbit: denna ventil används i vissa modeller för att styra kylvätskans flöde mellan olika delar av klimatsystemet som t.ex. mellan motorvärme, värmeväxlare och elvärme"
Om bilen är byggd utan denna typ av omkoppling-och skulle det isf stå "342: without 2-way coolant valve i Orbit.
Skulle därför vara kul och se vad 342 visar på en tex MY19 som redan värmer motorn.
Mycket intressant undersökning du gör. Följer:)
crap..nu helt vilsen....vad jag läst har flertalet ändrat 345 eller 341..inegn nämner 342..hmm
vore som du sa intressant veta årsmodell -19 konfig
måste kolla oem settings idag...ser på min sparade konfigfil 342an är without 2-way coolant valve..så den troligen säkert bilar med 4-zons klimat kan jag tänka mig ..hmm.. ok så den kan jag skita i ..ska ändra 345an å 341 standard se om får fel mess..
testar sen 341 å 345 ihop ändrad isåfall.
cheers/H
ok...får felmess både om aktivera:
#341 ensamt eller #345 ensamt..(bägge värmer dock motorn)
så ikväll ska testa bägge aktiverade (moddade).
nu börjar dock svinkylan här i norr ge vika så kan vara väderberoende ..hmm nåväl...ska testa iaf
är väl än imorgon iaf -20..(huh sommarvärme :D )
Skitsne skrev:Hmm intressant om ni lyckas med programmeringen.. lite lättare än att rycka kontakten. Tittade på min T4 och trångt är det. Hur kommer man åt lättast? Räcker det att skruva bort luftfilterhuset?
snabb kolla min B5a bensinare..den såg (relativt) lätt iaf komma rycka kontakt på om tar bort röret till luftrenare.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

ok, intressant! Vad det går att krångl[…]

Hmm intressant om ni lyckas med programmeringen..[…]

Volvo appen

Helt klart är vi några som haft bekymme[…]

V-parts.se eller din lokala volvohandlare.