Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Qadmin
Har ni fått OTA 4.xx ännu. Jag fick meddelande i appen att den skulle komma ut ca 3 veckor efter den 15 dec 2025.
Användarvisningsbild
av Funk
Ja för flera veckor, kanske en månad sedan..

/Thomas
av RabaHiff
Jag fick bilen den 2 juli då den hade version 3.6.4. Även i mitten av januari så hade inget uppdaterats. Jag bokade en tid och fick version 4.2.13.

Använde jag Waze så loggades inte elförbrukningen i körjournalen, nu fungerar det iaf. Det funkade inte innan trots att alla appbehörigheter för integritet/GPS och körjournal var ok. Fick heller inte någon senare version trots att det stod att man skulle få det med automatik.

Det jag stör mig mest om just nu är att skillnaden mellan steg 4 och 5 för klimat är alldeles för stor. Sen blåser luften som bör sikta på sidofönstren fram rakt mot A-stolparna och kan inte justeras.

Jag brukar få ställa in manuellt att det inte blåser på fötterna. Är det kallt och fuktigt så måste man ställa in cirkulationen på femman och att det blåser takt utåt och uppåt. Att ha det inställt på max funkar väl ett tag, men sen kanske man ska åka ett gäng mil till.

Får se vad som händer framöver, serviceteknikern sade att det var lite spännande nyheter på gång i nästa version, men jag är skeptisk.

I övrigt är jag sjukt nöjd med min Modell
Volvo EC40 Twin Motor Performance Ultra Black Edition.

Utrustningslista: — Multimediasystem MM21 T[…]

OTA 4.xx

Jag fick bilen den 2 juli då den hade versi[…]

Kolla på bildelsbasen.se , där finns tr[…]

Volvo appen

Jag kan starta värmaren och fjärrstarta […]