- Igår, 22:41
Jag bytte bränsefilter och jag använde vakkumpump för att pumpa tills det kom diesel ifrån bränslefiltret, men bilen startar inte ändå. Eller rättare sagt, den startar och går i 1 sekund, sedan stannar den. Om man pumpar ut diesel från bränslefiltret igen så går den 1 sekund och sedan startar den inte igen. Jag har även testat att koppla vakuumpumpen till spridarnas returslang, enligt bilden men det hjälp självklart ändå inte.

Frågor:

1. Det går två kablar till bränsefiltret, enligt bild. Eftersom man behöver dra i bränsleslangen för att få på den på filtret så kan det vara så att nr 1 kanske har skadats. Men vad är nr 1? Och innebär en avsliten kabel att bilen inte startar igen? Och vad är nr2?
2. Hur kontrollerar jag om stigarpumpen från tanken fungerar, och hur ser jag trycket som den producerar? I VIDA kan jag se "ECM-Fuel Pressure", men det verkar vara högtryckspumpens tryck. Eftersom det är för lågt får jag också en felkod i VIDA:

Det är så irriterande att det bara inte fungerar som det ska göra.

Frågor:

1. Det går två kablar till bränsefiltret, enligt bild. Eftersom man behöver dra i bränsleslangen för att få på den på filtret så kan det vara så att nr 1 kanske har skadats. Men vad är nr 1? Och innebär en avsliten kabel att bilen inte startar igen? Och vad är nr2?
2. Hur kontrollerar jag om stigarpumpen från tanken fungerar, och hur ser jag trycket som den producerar? I VIDA kan jag se "ECM-Fuel Pressure", men det verkar vara högtryckspumpens tryck. Eftersom det är för lågt får jag också en felkod i VIDA:

Det är så irriterande att det bara inte fungerar som det ska göra.
- By least