Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu börjar bilen bli till åren, och min bil kommer inte att gå igenom en till besiktning med gastankarna.
Jag tänker dock plugga igen gasdelen och besiktiga om den till enbart bensindrift. "lågmilare" och fin.
När besiktning är klar tänker jag jobba ytterligare med att montera dit större tank och här har jag några frågor om någon gjort detta tidigare eller har någon typ av erfarenhet?

Fråga 1. Om jag köper en beg tank ifrån s60 2.4 2006 (samma årsmodell) är det bara att skruva upp den? eller måste det göras nya fästanordningar för tanken/banden?
Jag vet att jag även kommer behöva montera dit annat avgasrör.
Fråga 2. Läste att man måste förlänga kablarna till pumpen en aning för placering av pump flyttas. Inga problem med detta. Men är det någon som har "flyttat" så att man kan få tankmätaren ute i det vanliga mätarhuset där gasen visades tidigare, istället för i färddatorn? Hur gick ni till väga här?

Väldigt tacksam för svar om någon har lite erfarenhet eller bara vill vara med och bolla lite tankar och ideer.
Backlampa

Jo den har jag sett men, vill hitta billigare alte[…]

Nej de har vi inte kontrollerat den har ju rulla[…]

Självklart är det Beg delar jag letar ef[…]

Gasfjäderbyte Packline

Bakluckefjädrar till Fiat Barchetta verkar fu[…]