Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har kollat men kan inte se någon kabel som är i kläm. Jag har varit inne med vida och den visar att den har genomfört ett felkodstest, och visar att allt är grönt, men lampan och felkoderna består, börjar bli lite trött nu😅
Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol? Alla dessa delar går genom just i denna koppling?. Om du följer kablarna innan kopplingen, från stolen. Är där kanske någon skada där?

På frugans förra bil (VW Passat -05) tändes SRS lampan varje år i mars. Det blev blött på golvet på passagerar sidan så det blev överslag i kopplingen till givaren till sidokrock skyddet. Fick lyfta på mattorna och torka ur och värma upp med kupévärmare. Efter att gjort detta 3 år i följd gjorde jag ett hål i mattan vid kontaktstycket så jag kunde spruta WD40 direkt in i kontaktstycket utan att skruva bort lister och lyfta på mattorna. Detta drev ut fukten och efter någon dag så kunde jag nolla felkoden. Till nästa vår. Fick aldrig reda på var vattnet kom in, kanske snö som vi drog in på vintern

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]