Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Såg på Youtube att det finns "förstärkta" bussningar att köpa....någon som köpt och kan uttala sig om de verkligen ser kraftigare/bättre ut än Lemförder/Original? Tycker de är svårt att jämföra bilder....då de ser väldigt lika ut.
Fått till mig att Bilkompaniet monterar en förbättrad version numer som är mer motståndskraftig för korrision. Det var det de sa när jag bytte för 4-5 år sedan om du syftar på de främre i bakre länkarmen antar jag
Staje skrev: Idag, 19:03 Fått till mig att Bilkompaniet monterar en förbättrad version numer som är mer motståndskraftig för korrision. Det var det de sa när jag bytte för 4-5 år sedan om du syftar på de främre i bakre länkarmen antar jag
Intressant! Bilkompaniet, är det en Volvo-verkstad?
Dieselvolvo skrev: Idag, 19:54
Staje skrev: Idag, 19:03 Fått till mig att Bilkompaniet monterar en förbättrad version numer som är mer motståndskraftig för korrision. Det var det de sa när jag bytte för 4-5 år sedan om du syftar på de främre i bakre länkarmen antar jag
Intressant! Bilkompaniet, är det en Volvo-verkstad?
Det är mycket möjligt att dom tog bussningar från Polestar S60/V60:
https://vparts.se/se/forstarkt-bussning ... 22718.html / https://vparts.se/se/forstarkt-bussning ... r-22122717 (vänster-sida fungerar bara till dubbelutblås)

någon som gjorde sådant byte back in the days här på forumet: viewtopic.php?t=147857&start=290
av Dieselvolvo
Bra tips gällande Polestar!...dock är det ju en helt annan peng såklart. R-design är ju också ett alternativ. Men vad man ån stoppar dit med stålring runt, så äter väl rosten upp dem till slut ändå? Eller finns det alternativ som står sig bättre även på den punkten?
Vad betyder V50 M + ?

Nu förtiden finns ju Copilot... :-) Din bil[…]

Bakre länkarmsbussning

Bra tips gällande Polestar!...dock är de[…]

EX60

Jag skulle uppsatta om det där dyra panoramat[…]

Elfel bagagelucka V70

Tror också på dålig jordning