Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Malcolm x
Hej
Ny här och undrar lite om V70 2,4 T -01-
Vad kan man tänkas betala för en sådan som gått 21000 mil
Där alla papper och allt finns med.Allt som är gjort på bilen sedan den var ny samt alla servicar gjorda mmm

Den har halvskin, 803, RTI, TV, Tele, Auto, allt utom infällbara back speglar, motorvärmare och vinge på bakluckan..

Mvh Johan
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Kanske 130000 kr

Mer skulle jag inte ge iaf.

/Henrik
Användarvisningsbild
av Malcolm x
OK..
Glömde säga att bilen är svensksåld så klart.Servad på Bilia i Göteborg sedan ny.
Användarvisningsbild
av Malcolm x
Sedan undrar jag om 803 stereon är det största volvo hade 01?
För ljudet i bilen är grymt.Har aldrig hört ett så bra ljud i en bil med orginal stereo.Den spelar ju så att man får ont i bröstet.
Användarvisningsbild
av henka35
Jepp, hu803 är premium sound. Den har 11 högtalare och eventuellt subwoffer.

/Henrik
av Noodles
Malcolm x skrev:Hej
Ny här och undrar lite om V70 2,4 T -01-
Vad kan man tänkas betala för en sådan som gått 21000 mil
Där alla papper och allt finns med.Allt som är gjort på bilen sedan den var ny samt alla servicar gjorda mmm

Den har halvskin, 803, RTI, TV, Tele, Auto, allt utom infällbara back speglar, motorvärmare och vinge på bakluckan..

Mvh Johan
Ska du köpa eller sälja? :)
Användarvisningsbild
av CarMan
Malcolm x skrev:Sedan undrar jag om 803 stereon är det största volvo hade 01?
För ljudet i bilen är grymt.Har aldrig hört ett så bra ljud i en bil med orginal stereo.Den spelar ju så att man får ont i bröstet.
803:an är största stereon, men du kan fortfarande ha olika högtalere 6 slutsteg i bilen. & med eller utan 12" bas
Användarvisningsbild
av Malcolm x
Jag köpte den. 99.000:- :lol:

Hoppas nu inte det är för mycket fel på den bara.Kollade så mycket jag kunde samt test körde den under 4 timmar.Den gick kannon och inget att klaga på. :lol:
av Noodles
Grattis :)
Användarvisningsbild
av Malcolm x
hmmm
Bakhjulet hängde sig när jag skulle backa ut från garaget i förmidags.Blev rädd som fan att det var ett hjullager men det visade sig vara backarna till handbromsen... inte så farligt.Har en polare som bytte det till mig får 1000:- med bromsar och allt.
Köpte föresten ett hjullager också för att vara på den säkra sidan.Så att han inte stod där på kvällen och det visade sig att det var sönder och han inget hade.
Gav 1050:- för det på AD-Center måste vara billigt som ***
Men men det får jag lämna tillbaka i morron eller på måndag.
Någon som vet vad ett hjullager bak till en V70 -01- kostar på volvo?
:???:

Jaja där fick man för att man vill jobba liv i handbromsen på en automatare.... :lol:
Men jag är trots det väldigt nöjd med bilen, fast den dricker lite mycket, men det anade jag innan jag köpte den.Hade en passat TDI innan 0,6 blandad.Nu 1,2 hehehe :D
Uppdatera mjukvaran

Jag har haft serviceavtal tills bilen blivit minst[…]

Klockfjäder/kontaktrulle????

Har forskat lite i det här då jag snart[…]

Elbilsräckvidd hit och elbilsräckvidd d[…]

Hoppas att det inte blev allt för dyrt fö[…]