Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
Ska inte behövas. Lagen är väl inte annorlunda bara för att en advokat lämnar över normer för t.ex. mått på kommuners parkeringar och vilka områden som "lyder" under förordningar.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av sewen
Så blev det min tur!
” P-skiva saknas felvänd / ej läsbar ”. Hojab / Svea har skickat kravet på kontrollavgift.
Till saken hör att jag har elektronisk p-skiva (parkone exclusive) som sitter limmad på insidan av rutan.
Inköpt 2022 (har kvitto), bytte batteri oktober (ska räcka minst 3 år plus (har kvitto)). Och enligt bilens färddator stod jag parkerad 16min (fri parkering 2tim med p-skiva).
Hojab skriver "Foto taget: JA" men har inte fått se det utan endast fått tillbaka att Hojab vidhåller kontrollavgiften på 1100kr. :mad:
av Lövet
sewen skrev:Så blev det min tur!
” P-skiva saknas felvänd / ej läsbar ”. Hojab / Svea har skickat kravet på kontrollavgift.
Till saken hör att jag har elektronisk p-skiva (parkone exclusive) som sitter limmad på insidan av rutan.
Inköpt 2022 (har kvitto), bytte batteri oktober (ska räcka minst 3 år plus (har kvitto)). Och enligt bilens färddator stod jag parkerad 16min (fri parkering 2tim med p-skiva).
Hojab skriver "Foto taget: JA" men har inte fått se det utan endast fått tillbaka att Hojab vidhåller kontrollavgiften på 1100kr. :mad:
Kontrollavgift är bara att bestrida så får de plocka fram sin bild.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Vad ska jag köpa och varför?

@spindel , Nej jag föredrar inte diesel men […]

Har fått uppfattningen att denna DSP piffar […]

Felparkering...

Så blev det min tur! ” P-skiva saknas[…]

värme problem