Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Monterade in slutsteg o baslåda som jag alltid gjort från v70 2010.
Tog signalen från utgående orginalsteg från framhögrslarna.
Har både 2 12 or och ragarplanka.

Problemet jag hörde även från annan v90 ägare att det kunde bli rundgångsljud fast bil avstängd när du stänger alla bildörrar så fick man slita ut kablage från steget.

Tycker inte det är när till högnivå och kommer oförklarligt bara man lyfte strömförsörjningen vid batteriet till steg i bagage., jord till steg från bälteshållare men det som för dåligt o orsakar problemet?

Linda in lågnivå omvandlare i alufolie då den ligger utsatt under stol.?

Tagit från bakdörr högtalare till lågnivå omvandlare tänkte jag fel att inte rätt frekvens levereras för att driva bas o planka.. ?

Ack viket strul till o med ljud byggare avstår från bygge.
Ljudshopen nord skellefteå
Att bara skärma av någonting med plåt eller folie hjälper inte speciellt mycket. Skärmningen måste vara bra jordad också.
Nu handlar det om audiofrekvenser här, så hur jordningen görs spelar inte så stor roll. Såvida det inte sitter någon mikroprocessor någonstans. Den går på högre frekvens och kan kanske påverkas, eller påverka något, i det området. Men det är inte speciellt troligt.

Men efter att ha haft min förra bil med ljudanläggningen High Performance Multimedia (utan subwoofer) och nu har jag Harman/Kardon med subwoofer så kan jag bara säga att det här är inte värt besväret. Till XC70 var det bara Premium Sound som innehöll en subwoofer, för den som spekulerar på en.

Har haft exakt samma fel på min 2011. Det va[…]

Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte bi[…]

Du skriver inte årsmodell. Tidigare 940 har […]

Elproblem i baklucka

Öppnar luckan när jordningen försvu[…]