Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NordT6
Upplever att min T8 går väldigt hårt i motorn ibland, tycker jag kan koppla ljudet till när bilen själv laddar hybridbatteriet, antar du har laddförbud om du väntar på en modul? Alltså kämpar bilen mer eller mindre konstant för att hålla grundladdet i batteriet, är ljudet där jämt eller tystnar det imellanåt?
Stämmer att jag inte får ladda i väntan på batterimodulen. Det går heller inte. Tycker ljudet är där mest hela tiden. Speciellt när bilen är kall. Aldrig stillastående med lådan i P eller N läge om man belastar/varvar motorn.
Endast vid acceleration i bensindrift! Kan inte finnas en rimlig chans att detta skulle vara ett normalt arbetsljud oavsett trasig batterimodul. Jag får kontakta verkstadschefen imorgon.
av NordT6
ErikD52008 skrev: Idag, 19:05 Stämmer att jag inte får ladda i väntan på batterimodulen. Det går heller inte. Tycker ljudet är där mest hela tiden. Speciellt när bilen är kall. Aldrig stillastående med lådan i P eller N läge om man belastar/varvar motorn.
Endast vid acceleration i bensindrift! Kan inte finnas en rimlig chans att detta skulle vara ett normalt arbetsljud oavsett trasig batterimodul. Jag får kontakta verkstadschefen imorgon.
Nä du ska absolut kontakta verkstaden , den låter helt klart underligt.
Tänkte om det kom och gick, blev förvånad själv hur hårt dessa 4cyl kunde gå imellanåt när jag gick från en susande 3L 6:a i t6:an jag hade till denhär T8:an, men min gör det bara ibland och gjorde det oftare dom 2v jag inte fick ladda i väntan på min modul, därför jag kopplade det till självladdning av hybridbatteriet.

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]

Artikel numret till Volvos originaldörrskydd […]

Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i v&au[…]