Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena!
Märkte häromdagen att kontrollpanelen i dörren vä fram inte fungerar. Och on call varnar för att dörrar ej är låsta. Kollade säkringar som är hela och fiskade sedan hos PST på verkstaden som sa att kabelbrott tyvärr sker på dessa bilar .
MiN fråga till er är om det är lättast att skarva/laga eller om det är stickkontakt i A-stolpen så man kan köpa ny Kabel och byta rakt av.
Tack på förhand!
Som jag förstått det så går kabelhärvan ganska långt in på bil-sidan så inte så lätt att byta, jag har fått för mig att även Volvo skarvar dessa. Däremot tror jag att det kanske finns lite spelrum så man kan dra ut kablaget och förlägga skarvarna någonstans mindre känsligt, men jag kollade in så noga när jag skarvade mina utan fixade bara där dom var trasiga rakt av, det höll iaf tills jag sålde bilen. Det sitter också ett buntband kring kablaget som jag sett folk rekommendera att ta bort då det kan vara en del av problemet.
Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gäll[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]

Missljud -22 V60 T6

Upplever att min T8 går väldigt hå[…]