Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erik Å
jontemalmö skrev: Igår, 17:22 Ok, då är det inte kopplingsgivaren. Visserligen inte testat farthållaren, ska kolla imorgon om den funkar.

Så man kopplar i princip bort andra sidan och får samma värde från en sida - till båda.
Ah, smart. :-) Frågan blir då om självkalibreringen förstår den nya situationen och anpassar sig till den.
Och givaren behöver antagligen hamna någorlunda rätt relativt spjällets faktiskt läge. Det finns säkert gränser för vad självkalibreringen accepterar :oops:

Lyser ETS-lampan så tror jag att farthållaren vägrar..
av jontemalmö
Tror inte V70N har någon ETS-lampa, istället kommer texten om motorfel upp i färddatorn.

När man installerade magneten i spjället så skulle man komma så nära 1.4v som möjligt, jag hamnade på 1.43v.
av jontemalmö
Farthållaren funkar, men bara i början! Exakt samtidigt som motorfelet uppkommer så släcks CRUISE-lampan och går inte att få igång. Hoppas ändå lite på kopplingsgivaren, har en ny på väg från Skruvat.
Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]

Vida 2014D

ladda ner och bränn en dvd,

Vida 2014D

Sök på forumet så hittar du.

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i v[…]