- Idag, 10:09
Hej. Jag har en v70 2012 bifuel bil som bara krånglar. Den är svåratartad ibland, bara står och tuggar, drar man ut nyckeln och provar igen så startar den ibland men ofta får jag prova flera gånger. Sen dyker motorprestanda försämrad upp och motorlsmpan med att service erfordras. Jag har nyss lämnat in den för byte av vevaxelgivare och även bytt nytt batteri och jordfelskabel men problemet kvarstår ändå. Ingen tycks veta vad som är fel på bilen och för mig känns det otryggt att inte veta om man kanske blir stående någonstans för att den inte startar. Idag när jag lämnat barn på skolan skulle jag backa ut med fullt rattutslag och bilen bara läste sig och dog. Ville inte starta men fick igång den på fjärde försöket men motorlampan tändes och varvräknare går i bott på 0 och fungerar inte.
Den går ibland ryckigt o det ser ut som den tappar kontakt med instrumentpanelen, det blinkar till allt under några sekunder och sen som vanligt. Jag har haft den på flera verkstäder men ingen kan veta varför den beter sig såhär. Någon som känner igen eller har en idé skulle tacksamt tas emot.
Den går ibland ryckigt o det ser ut som den tappar kontakt med instrumentpanelen, det blinkar till allt under några sekunder och sen som vanligt. Jag har haft den på flera verkstäder men ingen kan veta varför den beter sig såhär. Någon som känner igen eller har en idé skulle tacksamt tas emot.
- By Lelleprinter