EX30(24-), EX60 (27-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av rednaxela
Använder aldrig Pilot Assist längre på varken vår EX30 eller EX90 samma på vår PS2 när vi hade den, utan använder bara adaptiv farthållare, kör ca 15mil motorväg per dag.

Hade jag idag idag kunnat speca en bil och aktivt välja bort Pilot Assist för att spara en slant så hade jag gjort det asap

Men alla är olika

Trodde verkligen på Håkan när han sa att det skulle bli en "enklare" process att välja bil och dess tillval men fortfarande krångligt och i min mening för mkt tillval som gör att priset springer iväg.

Annars snygg bil och "äntligen" så kom en Volvo där man lyssnat på kunderna och förhoppningssvis har löst problemen med all mjukvaruproblem samt hårdvaruproblem, även kul för Torslanda och linan där!

PS Roligt att man väljer samma typ av dörrhantag som Mach E och BMW Skytop - gillar verkligen dessa och verkar vara bra lösning nu när man måste förhålla sig till dom nya reglerna i kina där dom förbjuder retractable electical car handles
av toppo
Tycker de är bra utrustade som standard. Visst vill jag ha Pilot Assist, metallic, drag och tonade rutor vilket ökar priset med 50 tkr. Samtidigt har jag fått 40 tkr rabatt som privat och sett 9% på ramavtal. Velar mellan en P6 för 700 eller en P10 för 740. P10 lär ha 30-40 tkr mer i andrahandsvärde så på så vis är det egentligen ett nollsummespel.
Användarvisningsbild
av Derank
är du beredd att slanta 700 finns ingen anledning att snåla på 40k, slå till bara.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Synd att det stora batteriet som sitter i P12 inte sitter i P6 med enbart RWD, det hade nog gett en fin räckvidd med ett så pass stort batteri till den drivlinan.
Användarvisningsbild
av GustavE
Synd att den måste servas lika mycket som en VW bensinare trots att det är en elbil: 2 år eller 3000 mil. Där är VW mycket bättre med 2 år och fria mil.
Vilken börda att ständigt behöva gå och fundera på om man ska serva före eller efter sommaren / julen / fjällresan eller vad det nu är som gör att det blir lite mer mil än vanligt.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Och jag säger: Detta är en elbil från Volvo som jag har saknat! Ska bli intressant att se och prova i verkligheten. Det är, enligt mig, den tvåhjulsdrivna som verkar mest prisvärd. Men vi får se, inte aktuellt att byta bil innan jag ens fått den jag strax ska få levererad. :-D
Jag tror det kommer att bli en succé för Volvo med denna bil!
EX60

Och jag säger: Detta är en elbil fr&ari[…]

Har du ingen reset knapp på blinkersspaken? […]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Japp den har varit loss och inga tecken på k[…]

Råd vid punktering

Tack alla för snabba, relevanta och välf[…]