Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Raktidiket skrev:Men när varningsventilen är i sitt neutralläge med kolven centrerad så är ju själva kolven gjord av metall så det blir ju en automatisk kontakt upp genom staven och fjädern till kopparbläcket i toppen på givaren.
På dom jag sett/jobbat med är "pinnen" I givaren av plast, inte metall. Kanske någon har "mixtrat" med den. Provat med tjockare bricka??
Nu har jag ett jäkla problem.
Flyttade över diff och hängde upp den nya bakaxeln idag, skulle passa på att byta stödlagret och knutkorsen tänkte jag men tro på fan om örat på bakre kardan mot diffen sprack när jag pressade ut korset.
Är ju M45 låda och lilla kardan 44.5mm.
Är det någon här som vet hur fan det ser ut med bakre kardan, från vilka andra lådor kan man stjäla den, är det mest främre kardan som det är skillnad på beroende på om det är M46, M47 osv eller skiljer längden på den bakre också?
Tjena, köpte en 240 för ett tagsen och besiktade den för nån dagsens.
Fick en 2a på att infästningen till bältet är rostskadat.
Fick höra att om man ska laga där så får det inte ske med flera plåtbitar o lappa ihop det utan ska ske med bara en plåt.
Eller om det bara gäller om det är rostigt precis där bältet sitter fast. Jag har 2st hål 10-15cm ifrån muttern bältet sitter i.
Någon som vet om jag måste kapa ur den friska plåten imellan hålen eller om jag kan använda 2 botar och laga med? Tack på förhand! Bifogar en bild också.
Bilagor
Snapchat-1015329067.jpg
Snapchat-1015329067.jpg (1.97 MiB) Visad 37 gånger

Alla är vi olika. I kanske uppskattat 60-70% […]

Inget flöde alls? Absolut att termostaten int[…]

Hej! Nu efter 28000mil så vill min V70 -12[…]

240 med "specialvagnsnummer"

Tackar! :-) Jo jag föll för denna ocks[…]