Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ptja finns ju alltid riktig kylarrengöring annars om du/ni tror det är ett problem med disktabletter. En diskmaskin går flera timmar, inte 30min.

klacken skrev:Att spola ur med diverse medel kan hjälpa en tid men är bara att skjuta fram problemet.
Hur resonerar du där, med renare system och ny glykol bör det hålla flera år till.
Kanalerna i paketet är så igensatta att man inte får upp dom helt fast hur mycket man spolar. Många har försökt utan framgång och har själv testat med kylarrengöring men blev inte så mycket bättre så bytte paket och då blev det värme igen.
klacken skrev: Idag, 18:38 Kanalerna i paketet är så igensatta att man inte får upp dom helt fast hur mycket man spolar. Många har försökt utan framgång och har själv testat med kylarrengöring men blev inte så mycket bättre så bytte paket och då blev det värme igen.
På långresan jag gjorde med bilen köpte vi faktiskt en flaska STP och hällde i. Det blev ju ett antal mil fördelat på två dagar och inte blev det ett dugg bättre.
Jag tänker också att även om jag kör med diskmedel så vill det till att det ska lyckas riva med sig något, det är väl så trångt i kanalerna nu att det knappt rör sig och då blir det inte lätt för kemikalier är verka.

Så det får allt bli ett byte, ska bara lyckas skaka fram tiden till det. 😁
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]