Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har hela tiden förundrat mig att parkeringsbromsen inte går in automatisk annat än vid lutning.

Tydligen ska man göra såhär. Automatisk parkeringsbroms vid stillastående ska vara på, den gröna skylten tänds då. När man parkerar, stäng av bilen utan att trycka på P. Då går den gröna lampan över till rött och P ställs in automatisk. Strunta i att trycka på P utan bara vrid vredet för avstängning.

Kunde ingen talat om det från början? Här har jag hållit på och lagt i parkeringsbromsen manuellt.
Vissa rekommenderar att parkeringsbromsen ska aktiveras innan växelväljaren på automatlådan förs till läge P och motorn därefter stängs av. Detta för att inte belasta automatlådan extra för att hålla bilen på plats. Går den sekvensen att få till med automatisk parkeringsbroms? Stänga av bilen i läge N, automatisk parkeringsbroms aktiveras och sedan föra växelväljaren till P?

Inte idag men väl under den gångna helg[…]

Vissa rekommenderar att parkeringsbromsen ska akti[…]

(Ny medlem och första inlägg) Hej alla […]

Bara två viktiga detaljer om den videolä[…]