Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
Sett ett par ställen som baserat på bilden på skärmen hävdar att den blir liggande, jag kan verkligen inte se det. För mig ser den solklart lika stående ut som i övriga bilar. Tyvärr ska jag väl säga, stående är klart sämre enligt mig. Någon som ser en liggande skärm? :-)

EX60 Central screen.jpg
EX60 Central screen.jpg (1.64 MiB) Visad 1045 gånger
av toppo
batmac skrev: fre 16 jan 2026, 20:53 Sett ett par ställen som baserat på bilden på skärmen hävdar att den blir liggande, jag kan verkligen inte se det. För mig ser den solklart lika stående ut som i övriga bilar. Tyvärr ska jag väl säga, stående är klart sämre enligt mig. Någon som ser en liggande skärm? :-)

EX60 Central screen.jpg
Den är helt klart liggande, du ser på raden längst ner att den innehåller många fler symboler än exempelvis EX90ns stående skärm. + och - för temperatur och sen luft innan symbolerna i mitten osv, det är en liggande skärm.
av Jgo
toppo skrev: fre 16 jan 2026, 20:36 Har fått ungefärliga prisuppgifter nu. Den kommer bara släppas i fullutrustad Ultra till att börja med.
Bakhjulsdriven ca 680 tkr, fyrhjulsdriven med knappt 70 mil WLTP 730 tkr, Performance med 81 mil WLTP 800 tkr. Som sagt mer eller mindre fullutrustad så tycker jag Volvo har lyckats hålla priserna ungefär som förväntat om än att det inte är en billig bil.
Varifrån är dessa uppgifter? 4WD med 70 mil WLTP för 730 tycker jag ändå är en bra prisbild
av toppo
Jgo skrev: fre 16 jan 2026, 23:23
toppo skrev: fre 16 jan 2026, 20:36 Har fått ungefärliga prisuppgifter nu. Den kommer bara släppas i fullutrustad Ultra till att börja med.
Bakhjulsdriven ca 680 tkr, fyrhjulsdriven med knappt 70 mil WLTP 730 tkr, Performance med 81 mil WLTP 800 tkr. Som sagt mer eller mindre fullutrustad så tycker jag Volvo har lyckats hålla priserna ungefär som förväntat om än att det inte är en billig bil.
Varifrån är dessa uppgifter? 4WD med 70 mil WLTP för 730 tycker jag ändå är en bra prisbild
Fick av en säljare. Priserna är väl inte låsta ännu men det var vad de hade fått kommunicerat. Tycker också det är bra, framför allt med tanke på att den är mer eller mindre fullutrustad.
Designen är väl varken lockande eller frånstötande? Känner mig ganska neutral inför bilen. Men dörrhandtagen är potentiellt en dealbreaker, men jag ska givetvis prova i verkligheten innan jag är alltför säker på min sak.
Jag gillar att den ser hyfsat fyrkantig ut baktill. Det gör att det förhoppningsvis går att få in en hundbur där.

Sedan hoppas jag att de testat handtagen ordentligt vintertid. Annars kan det bli lite problematiskt...
Håller med, tycker designen ändå är fine. Återstår att se gällande handtagen, men eftersom det snackats en del om säkerhet får man ju hoppas Volvo tänkt till ordentligt här.

Vad tycker ni om det spekulerade priset på ca 750k för en kortare räckvidd men bra utrustning?
Jgo skrev:Vad tycker ni om det spekulerade priset på ca 750k för en kortare räckvidd men bra utrustning?
Förutom att 750k är på tok för mycket för en familjebil så är det inte värre än flera av konkurrenterna. Då tänker jag främst på nya GLC och lika nya iX3. Men i längden blir det nog svårt att hålla den prisnivån med tanke på tex vad en Zeekr 7 GT kostar.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
Nästa elbil från Volvo?

Vad tycker ni om det spekulerade priset på […]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&[…]

Vad är Dem box för något? DEM:[…]

vevhusvent fylld med gul gröt..

Oil sludge (den gula majonäsen) kommer som et[…]