- Idag, 19:28
Utgångspunkten är att styrväxeln står i mittläget och styrstagen därmed blir lika långa då hjulen står rakt. Sen monterar man ratten på splinen så att den blir "rak" och kalibrerar styrvinkelsensorn efter det..
Det går att justera styrstagen olika långa så att man åker rakt fram även om styrväxeln inte är centrerad. Men då nöts däcken på innerkanten i skarp sväng. Tro mig, min bil var sån från fabrik
Ackermann får frispel och slår olika i höger- respektive vänstersväng; för mycket respektive för lite.. 
Det går att justera styrstagen olika långa så att man åker rakt fram även om styrväxeln inte är centrerad. Men då nöts däcken på innerkanten i skarp sväng. Tro mig, min bil var sån från fabrik
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 66400 mil, klarar den inte 100k blir jag grymt besviken. What could possibly go wrong? Den är ju knappt inkörd 
Borde byta packning på oljepumpen. Kanske blir besök på Volvoverkstad, många år sen sist
Borde byta packning på oljepumpen. Kanske blir besök på Volvoverkstad, många år sen sist
- By Iznogoud