Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, första inlägget här.
Min V70 från 2010 slutade plötsligt starta och startade inte på en vecka. Bränslepumpen hördes då inte. Plötsligt startade den när verkstad felsökte den, jag fick hämta hem den utan åtgärd och den funkade bra i en dag, sen dog den igen. Då byttes bränslepumpen och den har gått som vanligt i ca 2 veckor fram tills idag, nu startar den inte. Bränslepumpen låter högre än vanligt. Försöker bifoga video med ljud men får inte till det. Iaf så låter bilen som att den försöker starta, precis som den gjorde när pumpen lagt av och så inte lät, men nu låter pumpen högt istället.

Relevant är kanske att det var ganska lite diesel på den, visade 80 km till tom tänk. Har dock aldrig varit ett problem tidigare på den nivån.
EmSv skrev: lör 20 dec 2025, 19:50 Hej, första inlägget här.
Min V70 från 2010 slutade plötsligt starta och startade inte på en vecka. Bränslepumpen hördes då inte. Plötsligt startade den när verkstad felsökte den, jag fick hämta hem den utan åtgärd och den funkade bra i en dag, sen dog den igen. Då byttes bränslepumpen och den har gått som vanligt i ca 2 veckor fram tills idag, nu startar den inte. Bränslepumpen låter högre än vanligt. Försöker bifoga video med ljud men får inte till det. Iaf så låter bilen som att den försöker starta, precis som den gjorde när pumpen lagt av och så inte lät, men nu låter pumpen högt istället.

Relevant är kanske att det var ganska lite diesel på den, visade 80 km till tom tänk. Har dock aldrig varit ett problem tidigare på den nivån.
Jag har bytt bränslepump på min 2004 och innan jag gjorde det visa den 100km till tom tank och lampan tändes på bränslemätaren, nu med ny pump visar den 80km till tom tank och då är tanken tom. Tror det är kalibrering av flottörarmen som inte stämmer. Tanka på tex 15 liter och se om den startar.

Har fått upp detta felmeddelande igen Awd fr[…]

Hej. Har liknande fenomen på XC60 2019. Felk[…]

Hej, första inlägget här. Min V70[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Har RTTI trafiktjänst för navigationen i[…]