Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!

Jag fattar inte riktigt hur och när lampan som sitter på insidan av bagageluckan ska tändas? Den som är tänkt att lysa upp ner i bagagen när man lastar.
Vad är det som triggar den att tändas?

Sen nu när jag kört en del i mörker upplever jag centerdisplayen för ljus. Ställer man ner interiörbelysningen justeras förardisplayen men inte centerdisplayen.
Min lösning har varit att sätta den i skärmrengöringsläget.

Någon mer som kör EC40/EX40 och upplever det samma som eller har jag missat något? Har letat i menyerna men inte hittat några inställningar för detta.
Har även letat i instruktionsboken men hittar inget.
Har samma bekymmer med att centerdisplayen är för ljus. Prova att göra omstart så kan ljusjusteringen funka med centerdisplayen igen. Dock endast på mörk skärm. Skulle dock vilja kunna ha möjlighet att justera skärmen dagtid då den tar mycket fokus då den är för ljus i min smak. Speciellt då det är molnigt ute men inte för mörkt så att mörkt läge startar på centerdisplayen. Verkar vara en miss från Volvo/google att man inte kan justera centerskärmen under dagtid

@Okalettos , Gör en service på den n&[…]

Det var en trött skapelse? (Teslan) Vet […]

Jag har en Volvo V90 T5 årsmodell 2017 och a[…]

Elfel vid kyla?

Hej! Jag har en XC70 -2016 och får upp alla[…]