- Igår, 21:25
Jaha, nu efter sökande bla här på forumet efter gårdagens oljud (lät som man körde över något som skrapade i underredet)från min V90cc-17 höger bak så är jag rätt så säker att kompressorn stämplat ut. Idag tändes " nivåreglering service erfordras "
Utan att egentligen veta startar sökjävulen för att få en något sådär uppfattning om kostnaden för detta och ja, man blir lite svettig av att se vad det gått på för er andra drabbade.
Någon som gjort det nyligen och vad har det kostat?
Ser på diverse (tex autodoc) ställen att man kan få tag på en kompressor för ca 3 000 kr och därefter fortsätter priserna bara uppåt.
Men vad får man för 3000kr?
Kommer den vara dubbelt så dålig som den för 6000 kr?
Är någon bättre än dom som ni andra fått bytt på Volvo men sedan gått sönder än en gång?
Är någon med mig i mina tankar, kvalitén på dessa har minst sagt varit undermåliga, är det då lönande att ge kanske 10000kr för en "original" om det nu finns för 3000kr?
Hjälp mig gärna med era tankar, hur hade ni tänkt/gjort?
Mvh Roger
Utan att egentligen veta startar sökjävulen för att få en något sådär uppfattning om kostnaden för detta och ja, man blir lite svettig av att se vad det gått på för er andra drabbade.
Någon som gjort det nyligen och vad har det kostat?
Ser på diverse (tex autodoc) ställen att man kan få tag på en kompressor för ca 3 000 kr och därefter fortsätter priserna bara uppåt.
Men vad får man för 3000kr?
Kommer den vara dubbelt så dålig som den för 6000 kr?
Är någon bättre än dom som ni andra fått bytt på Volvo men sedan gått sönder än en gång?
Är någon med mig i mina tankar, kvalitén på dessa har minst sagt varit undermåliga, är det då lönande att ge kanske 10000kr för en "original" om det nu finns för 3000kr?
Hjälp mig gärna med era tankar, hur hade ni tänkt/gjort?
Mvh Roger
- By TioTusenKRBil