Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ahlfro
Är helt ny i denna CarPlay världen. Jag har en V90 tidig 2018 med Sensus (tror jag) med gps, appar som Spotify, TuneIn osv. Fast har inte mycket fler att ladda ner. I mitt facket finns endast en USB-A kontakt. Jag har kört med eget simkort och nu bara med blåtand till min iPhone fast CarPlay verkar inte gå. Har även ikonen för CarPlay i ratten fast inget händer där mer än att GPS:en vill få röststyrning.

Vem kan hjälpa mig att förstå vad som behöver göras? Går det överhuvudtaget? Kan man köpa dem enkla USB lösningarna som säljs eller behöver man köpa mer avancerade och riva ner bilen eller är det Volvo som ska ha flera tusen för att säga hej typ?

Hoppas på svar som kan hjälpa en vilse!
Användarvisningsbild
av apersson850
Om bilen har Apple Carplay (och kanske Android Auto) finns det en app för varje sådan funktion i mittdisplayen. Ofta finns det två USB-A uttag om man har de här funktionerna, men de kan finnas även med enbart ett uttag.
I ratten finns ingen speciell knapp för CarPlay, fast man kan förstås använda röststyrningsknappen till telefoner också.

Finns det inte i bilen är inköp på Volvo en lösning. Inget är gratis, förstås.
Smartphone integration
av Ahlfro
När man ska lägga till den via sin IPhone så använder man just denna knapp. Enl bilden. Den har jag som sagt.
Bilagor
IMG_9715.jpeg
IMG_9715.jpeg (111.06 KiB) Visad 580 gånger
Problem med Renault CLIO -22

..så skön känsla att ha en av dem[…]

Hej Jag skall ge mig på att byta kylarvä[…]

Har jag CarPlay eller ej?

En 2018 har inte trådlös CarPlay vad ja[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

De sitter längs kanten, men de är enkla […]