Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av IsshinAshina
Om någon är intresserad så säljer jag J2534 kablar plus installationshjälp för 600kr. Det är mer än vad det kostar att beställa på AliExpress, men så slipper man datorstrul och att vänta på att kaben ska komma från Kina. PMa vid intresse.
av kviste
Tjena,

Frågan kanske redan har kommit upp men orkade inte läsa alla 243 sidor. Har en V40 från 2004 som är chippad, fattar det som att ett chip har monterats på ECM genom lödning. Om jag skulle koppla upp mig mot VIDA så lär det inte vara några problem förutom att det kanske finns vissa felkoder och värden som inte stämmer men inte kan det väl alternera ett fysiskt chip?
kviste skrev:Tjena,

Frågan kanske redan har kommit upp men orkade inte läsa alla 243 sidor. Har en V40 från 2004 som är chippad, fattar det som att ett chip har monterats på ECM genom lödning. Om jag skulle koppla upp mig mot VIDA så lär det inte vara några problem förutom att det kanske finns vissa felkoder och värden som inte stämmer men inte kan det väl alternera ett fysiskt chip?
Man löder inte chip. Det är en mjukvara som försöcer. Eller man byter till en annan mjukvara helt enkelt. Är allt gjort på rätt sätt så ska det inte finnas några felkoder eller något som kan visa att du har en annan mjukvara. Alltså inget som syns i tex vida
Eller jo finns elfel oftast. Programvara ecm eller liknande är det enda som finns felkoder på.
  • 1
  • 239
  • 240
  • 241
  • 242
  • 243

Jag bryr mig inte mycket om hur det låter me[…]

Ja du kan köra på 10W40. Men tror inte […]

V70 D3 2012, P241300

Tackar. Har nu gjort en egr adaption och nu ä[…]

Från och med MY23 finns B4 och B4 AWD ba[…]