Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det gjorde jag på min när jag hade en 2017 Classic. Blev jättebra. Se upp med vad butiken säger om lyseffekt, det kan innebära att dom jämför med en halogenlampa. Du ska ta reda på hur mycket ledlampan förbrukar i Watt. Dom jag köpte hade förbrukning på 36Watt, det blir motsvarar ca 300Watt halogen. Det var cirka 8år sedan…
Har nyligen bytt till LED på min V60 CC -18 (P3) med original Xenon & halogen på helljuset. Luxtar H9 LED från xenonkungen som är mycket bra att ha & göra med. Den drar likvärdigt med ström så bilen inte klagar. Små pilligt att få dit. Men det går. Man får tänka sig för & göra rätt när detta görs för det sitter en liten klump (effektmotstånd??) på kabeln från lampan. Bör placeras på lämpligt ställe av 2 anledningar. ABL är en sak även om rörelsen inte är stor så vill man inte att kabeln ska streta emot när reflektorn rör sig. & även viktigt att se till att kabeln som går från lampan till original H9 kontakten inte ligger i närheten av kretskort som faktiskt ligger öppet inne i lampan. Skyddsstrumpan som är på kabeln är i metall & den vill man inte att den ska vara & #peta" på kretskortet. Ljuset från Luxtar H9 är helt otroligt bra. Inte samma universum ens som en sketen halogen. Jag köpte med en seriös LED ramp som också ska dit på bilen. Men det blev snudd på onödigt nu med Luxtar H9....
Tändningen helt fel

Tack för ditt svar men allt är nytt och […]

Ta bort hajfena

Tack för bekräftelsen på det jag m[…]

Volvo Xc60 D4 Polestar 2019

Hej, Har haft vår Volvo xc60 i snart 3 &ari[…]

Japp blinkat och inga felkoder utan 1-1-1. Komme[…]