Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vill minnas att Biltema sålde ett verktyg för detta men undrar om det är så enkelt som det verkade: köra in ett smalt/kilformat verktyg i mynningen på munstycket och röra/rikta det? Går det till så? Vilket verktyg rekommenderas om man inte har ett "specialtillverkat"?
Användarvisningsbild
av Brainy
Flyttar.

och ja sa enkelt ar det. stark knappnal brukar fungera det med.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av ketto
Annars byter du ut dom mot dom nya som sprutar som en dimma mot rutan i stället för strålar

Men köp Volvos, Biltemas verkar ej funka bra!
av Nenne428
ketto skrev: Men köp Volvos, Biltemas verkar ej funka bra!
Ett klart understatement, Biltemas är helt kass, de sprutar som på en gammal 60-talare. Riktigt usla i jämförelse med Volvos.
Nyteknik skrev:Vill minnas att Biltema sålde ett verktyg för detta men undrar om det är så enkelt som det verkade: köra in ett smalt/kilformat verktyg i mynningen på munstycket och röra/rikta det? Går det till så? Vilket verktyg rekommenderas om man inte har ett "specialtillverkat"?
Jag använder själv en knappnål om jag ska justera riktningen och det är så enkelt som du skriver :)
Användarvisningsbild
av niklas gson
ketto skrev:Annars byter du ut dom mot dom nya som sprutar som en dimma mot rutan i stället för strålar

Men köp Volvos, Biltemas verkar ej funka bra!
ska man säja till om man vill ha dimma eller e alla nya så??
Användarvisningsbild
av Nyteknik
Tack för alla bra svar. Det är de två munstyckena till bakrutan som behöver justeras. Skönt när somligt går att fixa så enkelt! Kul också att det är så lätt att "uppgradera" munstyckena fram.
av Mikael G
Nenne428 skrev:
ketto skrev: Men köp Volvos, Biltemas verkar ej funka bra!
Ett klart understatement, Biltemas är helt kass, de sprutar som på en gammal 60-talare. Riktigt usla i jämförelse med Volvos.
Jag är nöjd med mina iaf, har haft flera uppsättningar av volvos och nu dessa biltemamunstyckena och faktum är att alla mina som jag har haft har funkat likvärdigt.

sen kan man ju tolka media som om att affären[…]

Hur hänger man upp avgassystemet på 2.0[…]

Det finns väl tre olika styrväxlar. Tror[…]

Generator laddar ej batteriet

Det är ju intressant att inte hastighetsm&aum[…]