Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JHg
Som han i Rosa träningsoverall (Gert Fylking): ÄNTLIGEN! ;-)
av Thomasksen
Denna uppdatering innehåller mindre förbättringar och stabilitetsförbättringar..................?
av Edwe
Troligen den sista bara för att förbereda inför det nya UX'et.
De kommer inte släppa en så stor uppdatering mitt under/innan alla storhelger, de har troligen med förändrings stop som de flesta andra.
av EeyUp
förmodligen är det UX uppdatreringen då jag hört tidigare att v.4 skulle vara den uppdateringen, men som vanligt är volvo hopplöst sämst på att skriva något alls vad uppdaterigen innehåller. tror knappast ett hopp från 3.7 till 4.2.13 skulle endaast innehålla mindre förbättringar, då är man ju isåfall katastrofalt kass på att programmera om man behöver 50+ itterationer för nån liten buggfix.
av JHg
Bifaller. Jag jobbar med systemutveckling sedan många år... Man hoppar inte så stort steg i version om det inte är mycket nytt.
Det är troligen det nya UX, men den kommentaren gäller säkerligen uppdateringen från föregående version av 4.x
av LJN
För att öka på förvirringen så har jag version 3.6.4 på min V90 MY26 och med nya UX:et :)
av KnotVillage
I appen står det att mjukvaran är släppt 15/12 till verkstäder och ska dyka upp i on air inom 3 veckor. Dom som servar bilen innan får den då. Vore ju guld om man fick full screen map. Tittar man vad den innehåller så verkar det vara mindre justeringar bara.
av Edwe
De e lugnt, den kommer nog snart, det är ju gott om tid innan 2025 är slut, och de har lovat att meddela oss (men inte hur) i god tid innan........
Man kan ju inte förvänta sig att få bättre information för en +600Kkr bil, det blir vad det blir (en tummetott)

https://www.volvocars.com/se/edit/artikel/nytt-ux

Men jag ska sluta tjata på dem, att de mörkar att mjukvaruuppdateringen de lovade oktober 2024 att släppas under 2025 inte släps, att det är skit innanför bakdörrarna (helt enligt konstruktion), att bilen släpper in damm i bakdörrarna (ingen på volvo som vill kännas vid detta alls även om det finns flera artiklar från biltidningar och aftonbladet om detta) och vara svensk och knyta nävarna i byxfickorna och bara bita ihop och acceptera!

Igår var vi på bilprovningen, godk&aum[…]

Volvo car UX

De e lugnt, den kommer nog snart, det är ju g[…]

Om målet är 90% reducering av utsl&au[…]

Håller med @Micce1980 . Beroende på h[…]