Derank skrev: ↑Igår, 22:20
VolvoB20 skrev:Vad är det alla yrar om???? Inget är väl ändrat. Innan gällde förbjudet nya bilar 2035 med undantag av de som hade speciell behov som inte kunde uppfyllas med elbilar.
Nu är det istället 90% ned med utsläppen för nya bilar 2035, kan inte se någon skilland alls biobränslen finns ju inte nog med för att köra mer än några procent av bilarna på och e-bränslen verkar ju landa på 60 kr/l så slutsumman blir ju den exkat samma som innan. Bara några få kan köra vidare med förbränningsmotor.
Så vad är uppståndelsen om? Kan inte se någon större skillnad
Sen 5 år senare gäller 90% ned för hela bilparken, även äldre bilar.
Tjohej vad enkelt det blir.
Men innan dess kanske alla normala partier har fått kliva av makten tiöl förmån för populistiska partier som vill bromsa EUs snabba omställning.
Öhhhh, jo det är ändrat.
Miljöpartiet vrålar som stuckna grisar, hörde dem på radion att vi backar in i stenåldern eftersom nu skulle alla bara köpa bensin och dieselbilar. Europa skulle gå under, alla bli arbetslösa och resten med USA och Asien kör ifrån oss fullständigt, Europas bilindustri går under pga detta beslut. Journalisterna säger att EU TVÄRVÄNT i svarta rubriker.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/eu-b ... sinutslapp
Men vad fasiken. Man säger ju fortfarande att nya bilar ska släppa ut 10% av vad de gör idag redan om 9 år. De ska dessutom vara "spärrade" så ingen råkar försöka tanka bensin eller diesel utan de ska endast gå att köra på el eller förnybart eBränsle. Och om 14 år ska alla gamla fordon bara släppa ut 10% av vad man gör idag.
Har svårt att se att det blev någon lättnad där mot gamla beslutet. Vem tror att bilindustrin kommer kunna tillverka bilar med förbränningsmotor som bara drar 10% av dagens bilar om 9 år ?
Ja beslutet är ändrat, men i praktiken är det ju lika hårt.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.