Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Dominic
Kortfattat, ska byta åt en bekant, där sitter en äldre ramp med 4 ovala små extraljus, antagligen halogen, bara ett funkar nu, och tänkte om man kan sätta dit en liten ledramp istället och bara koppla till befintliga kablar, eller måste jag kolla area, relä osv? Och vilken styrka blir lämplig? Verkar vara lättare att köpa ledramp än de där 90tals ramperna. Mvh
En ledramp kommer att förbruka betydligt mindre ström. Så du behöver inte ändra några kablar eller relä utan att det är bara att koppla in den på befintliga kablar. :-)
Dominic skrev:Tack. Jag hoppades på det, läst någonstans att kabelarwa osv behövde bytas till större då det är blir stark ström i startögonblicket
Snabbsvar
Jag kan lova dig att det är exakt 0 problem att konvertera matningen på en sån där halogenfyra till LED för jag har gjort precis det på min egen bil. Det är 4 matningar till den där, antingen tvinnar du ihop dem till 1 eller så kapar du kabeln innan den förgrenar sig.
Eftermarknads-HUD till V60 mfl.

Blev det något köp. Funderar sj&aum[…]

Kopplingsbyter V40 -04, M56

Tjenare gubbar, Bil: Volvo V40 2004 Motor: B4204[…]

Elpriset

Mälarenergi har effektavgift 7-19 på va[…]

Vad är det alla yrar om???? Inget är v&a[…]