Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1622411
Jag har tittat på att köpa en V60 Bensin. För jag kör helt enkelt inte tillräckligt mycket för att köpa en diesel.
Men redan där krymper utbudet ganska mycket.

Vilken motor ska man välja? Eller är alla samma oavsett T3,T4 och T5?
Vad är bytesintervallen på kamrem om det sitter en sådan?
Något man ska se upp med?

Jag vill ha en automat. Har sett både powershift och geartronic. Vilket är att föredra?
Det är väl främst facelift 2014- som jag tittat på.
#1622426
Notuned skrev: Igår, 19:46 Jag har tittat på att köpa en V60 Bensin. För jag kör helt enkelt inte tillräckligt mycket för att köpa en diesel.
Men redan där krymper utbudet ganska mycket.

Vilken motor ska man välja? Eller är alla samma oavsett T3,T4 och T5?
Vad är bytesintervallen på kamrem om det sitter en sådan?
Något man ska se upp med?

Jag vill ha en automat. Har sett både powershift och geartronic. Vilket är att föredra?
Det är väl främst facelift 2014- som jag tittat på.
vad är budgeten?

Geartronic är att föredra över powershift.
#1622428
UnleashFusion skrev:
Notuned skrev: Igår, 19:46 Jag har tittat på att köpa en V60 Bensin. För jag kör helt enkelt inte tillräckligt mycket för att köpa en diesel.
Men redan där krymper utbudet ganska mycket.

Vilken motor ska man välja? Eller är alla samma oavsett T3,T4 och T5?
Vad är bytesintervallen på kamrem om det sitter en sådan?
Något man ska se upp med?

Jag vill ha en automat. Har sett både powershift och geartronic. Vilket är att föredra?
Det är väl främst facelift 2014- som jag tittat på.
vad är budgeten?

Geartronic är att föredra över powershift.

Budgeten är väl ganska hög för en V60 I. Ca 300k. Men det kostar väl knappast en Gen 1.
Men då tittar jag även på V60 II. Men inte bestämt mig riktigt än vilken det blir.
#1622438
T3 är väl mest populära bland Classic och finns väl en del. Jag har en T4 som är nästintill fullutrustad som jag köpte 2020. Har gått nu 12500. Det var de tidigare som hade Powershift då det var Ford motorer. Annars är det service 3000 mil/1 år, kamrem 24 000 mil/10 år. Tändstift/luftfilter 6000 mil.
Har bytt oljan i automatlådan i min vid 8000 mil. Förövrigt har det varit en problemfri bil.
Xenon lyckta rör sig inte

Har en s60 2004 där inte xenon lyckan rö[…]

Kan det vara låskistan i bakluckan som b&oum[…]

V60 Bensin vad ska man köpa?

Kan man tänka sig en AWD så finns ju V6[…]

Jaså, såg krångligt ut på […]