- Igår, 21:33
Zoey skrev: ↑Igår, 21:17Jag vill minnas att man sätter på tändningen, sen tar man ut lamphuset litegrann (med kontakten fortfarande i 'såklart') om man behöver det för att enklare kunna skruva.. Tändningen behöver vara på för att bilen ska 'komma ihåg' justeringen, från och med MY08..Erik Å skrev:Den vänstra lyktan pekar nog för mycket ut mot vänster förutom att den står för högt. "knäet" ska ju ligga inne på det högra körfältet, inte ute i vänstra diket.Du har rätt, den pekade helt tokigt & jag fann delvis lösningen i eftermiddags.![]()
Därför blir det en mörk glugg framför den högra som dessutom står för lågt.
Och jag har aldrig haft fel
.
_faktiskt.jpg
.
Så här blir det bättre![]()
_rätt.JPG
.
mer_rätt.jpg
Då jag är en glad amatör, som egentligen inte vet vad jag pysslar med från början utan lär mig längs med vägen så har jag diskuterat med Gemini fram och tillbaka angående den blå ringen i plast som sitter längst fram. Blå på xenon lyktor, vit på halogen.
När jag tryckte in projektorn på sin plats så åkte ringen ut, ca 8mm. Igår hade den inte hamnat korrekt.
Lösningen blev att kapa ringen på mitten och transportera ut den genom genomföringen för projektorn, den behövs ju ändå inte mer för det estetiska.
Nu sitter projektorn dikt an i fästet så att säga. & ljusbilden blev bättre men fortfarande med det krafiga brytet
hur som helst så går det inte justera med justerskruven när lyktan är på sin plats, det går iofs att skruva på den vita hylsan men det känns för osäkert så jag tänker att den stora sexkantiga skruven på baksidan är bättre lämpad, frågan är bara hur jag ska komma åt den
V50 1.8F MY08 Summum
- By Ollwe