Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Derank skrev:, aj aj tänk på CO2-avtrycket! Först skeppas det över världshaven i en container
Du kan inte köpa någonting som inte skeppas över världen hav. Inte ens Bacho finns kvar i Sverige (I Argentina tror jag).
Makita har (hade ??) Faktiskt fabrik i Tyskland.
Kvalitetsmärken levererar ~80% av vridet som marknadsförs. Jag tvivlar på att den du länkade ger över 20%. Köp en hävstång på biltema istället för 200kr isåfall.
Kvaliten på proffsverktyg är precis på gränsen till acceptabel. Att köpa något billigt okänt märke från kina vore katastrof. Kanske om man gör ordentligt med research och hittar en guldklimp, men till och med aston martins originaldelar därifrån gick åt helvete sekunden inspektörerna lämnade fabriken. Vad jag försöker säga är att du kommer förmodligen få något skräp som går sönder överallt och inte pallar med ärligt arbete. Kanske hjulbyten två gånger per år i fem år, eller en månad av vanligt bruk. Dessutom hade jag inte velat förvara/ladda/bruka deras batterier i mitt hem iaf.
Utöver det så känns det inte bra att köpa skitgrejer från kina. Kanske om du har typ makita grejer redan och behöver en värmepistol eller något som man mer eller mindre inte kan göra fel. Men att köpa in skräp som förmodligen kommer ligga på en soptipp inom garantin av ett riktigt verktyg känns inte bra.
Makita hade vi på jobbet. Dom var tillverkade i Japan. Den jag länkade levereras från Polen

Är det möjligt att koppla förbi CA[…]

Batteri, återuppliva genom att släppa i backen?

Hej, kul att läsa alla svar. Många som […]

Halvljus i backen

Frågan om canbus kan hantera det, på m[…]

Verktyg kamremsbyte

Makita hade vi på jobbet. Dom var tillverkad[…]