Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V90 MY2026 och har installerat en wifi accesspunkt i mitt garage då wifi från huvudbyggnaden är svag vid garageuppfarten.
Aktiverar wifi i bilen och trycker på ”tillgängliga nätverk” Bilen hittar bara ett av husets wifi och som samtidigt är väldigt svag på grund av avstånd. Varför hittar inte bilen alla övriga närliggande tillgängliga wifi SSID. Mobilen hittar garage SSID, samma ska med elbilsladdaren. Klarar bilen bara att hitta ett wifi SSID?

Har provat att avaktivera och återaktivera wifi.
Har provat med att startat om infotamentsystemet.
Har provat med att återstarta kommunikationsmodulen.
Har kollat att lösenordskrypteringen är WPA2-Personal i accesspunkten.
Har också provat med att slå av wifi6 i accesspunkten
Har också provat att skapa ett gästnätverk utan lösenord.

Några tips eller erfarenheter? Volvo supporten är inte till någon hjälp i denna fråga, har provat 3 gånger :)
Lagsa skrev:Se bara till att ansluta till ett 2.4 GHz-nätverk och inte ett 5 GHz. Det löser oftast många problem.
Ja, där ligger förmodligen problemet att bilen inte "ser" nätverken. I en del nätverk används sk smart connect där bägge banden har samma namn och då kan det bli problem.
Tyvärr så är det inte så i mitt fall. Har separerat 2.4 GHz och 5 GHz samt givetvis med olika SSID. Observera att min g:a Easee laddare ser det wifi SSID jag vill ansluta.
Batteri, återuppliva genom att släppa i backen?

Hej, kul att läsa alla svar. Många som […]

Halvljus i backen

Frågan om canbus kan hantera det, på m[…]

Verktyg kamremsbyte

Makita hade vi på jobbet. Dom var tillverkad[…]

Halvljus

Dock är jag fundersam till det ytterst m[…]