NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bilen gick dåligt på grund av luft i bränslet, micklade med filter och slangar, vid varje start efter fix såg man tydligt hur bränsle/luftbubblor pumpades ganska kraftigt i dem genomskinliga röret och bilen startade, helt plötsligt slutade pumpen pumpa, trodde jag fått in skit I pumpen, bytt högtryckspump idag, men den nya pumpar inte heller. Kan någon ge mig några tips, vart ska jag söka vidare?
Det sitter 2 solenoider på pumpen, vad gör dessa? Och hur matas dom?
Dessa två kom med nya pumpen, så kan det vara matningen till dom? Vad dom nu gör.
Behöver verkligen er hjälp.
Oj. Luften kommer i från spridarnas returer eller mycket dåligt bränsle filter. Varför du inte får igång bilen. Du måste ta bort retur filter skaffa billig olje pump. Fixa ihop sugslan på hand pump till retur motor. Finns billiga sugpumpar som ser ut som fett spruta fast rör i änden. Få det tätt så det duger. Dra i stång bak på pump ända tills du ser diesel i led ningar. Fortsätt att dra o be någon hålla bottnas medan du suger bil startar skynda dig o få till baka retur på filtret. Låt den gå så luftbubblor lugnar sig innan du stänger av. Fort du släpper retur slang på filter pump spridare åker allt diesel tillbaka i tanken o filtret är tomt. Jäkla skit konstruktion. Kollade Volvo Karlstad. Dom hade en vanlig in line pump 8 mm rör båda ändar fixat snabbkoppling som normalt sitter på filters kopplad till snabbläste retur motor dra slangen till en dunk. Två klämmor plus minus sätte på dom på batteriet. Tog ca 10 sec innan den dragit fram diesel till pump. Bara starta. Isär med snabbkoppling orginal. O snabbt in i filtret med retur från motor. Många har kört fast där. Kolla snabbkopplingar slangar mellan spridare. Y koppling som går ihop med pump till retur filter. Du borde hitta läcker dom till spridarna finns att köpa färdiga. Alternativ 2 riktiga.back ventil förr filtret både på sug ledning o retur.
Tack! tyvärr så göt jag väldigt likt detta, jag fyller slangen till pumpen, jag suger fram bränsle genom filtret, och snabbt som attans kopplar ihop innan allt åker tillbaka, då får jag ca 15cm med luft i slangen, denna bubbla har man vid tidigare starförsök sett att den ganska snabbt sugs in i pumpen och sedan startar bilen. men nu så när man kör på starten så rör sig inte bubblan, alltså så suger inte pumpen alls.
Tror ni det kan bli skillnad om jag suger i returen istället? kan det ligga luftfickor i pumpen? Lite osäker om detta verkligen kan vara felet, Volvo MÅSTE ha byggt så okunniga kan köra soppatorsk och sedna få igång bilen med starten, kanske med kablar, men dock med bara startmotorn.
OM RYSSEN KOMMER

Svårt att få ihop det, det är ju[…]

Volvo car UX

Den kommer när den kommer, jag tror inte ett […]

Tjenare! Har precis skaffat en S80 2007. Markbelys[…]

Det är nog en kombination av att den kän[…]