Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

fjohan82 skrev:
Då är det bra med mer prisvärda alternativ, en billigare elbil ska inte nödvändigtvis behöva vara en liten bil. Föredömligt att istället plocka bort fullständigt onödig utrustning. :-)
Ja, någon anledning som jag inte ser måste det finnas, annars hade dom ju inte sålt så bra som dom gör. Jag tycker däremot att det fattas massa nödvändig utrustning! :-D
Vi valde en ny XC60 då vi ville ha utrustningen vi uppskattar från föregående XC60:n den finns ju knappast att tillgå i de billigare modellerna.
Det vi ville ha var luftfjädringen akustikrutor Bowers Wilkins nappaläder med ventilation o massage mm det finns inte till billigare modeller hade nöjt oss med en EX40 tex om tillvalen gått att välja till dom andra bilmärken har inte sån utrustning till billigare modeller heller.
EbbevonVolvo skrev: Idag, 10:57
fjohan82 skrev:
Då är det bra med mer prisvärda alternativ, en billigare elbil ska inte nödvändigtvis behöva vara en liten bil. Föredömligt att istället plocka bort fullständigt onödig utrustning. :-)
Ja, någon anledning som jag inte ser måste det finnas, annars hade dom ju inte sålt så bra som dom gör. Jag tycker däremot att det fattas massa nödvändig utrustning! :-D
Jo man får ju välja som man vill. :-)
Jag som kör behöver varken värme i baksätet, extra klimatstyrning bak elstol höger fram eller elhissar bak egentligen.
Däremot uppskattar jag bra dragvikt, bra belysning och nästa bil kommer inte bli utan värme i vindrutan.

Tillbehör som blir mycket kostsamma att reparera när bilen kommer uppåt 25-30K mil får man nog fundera ett varv till på innan bilköp.
Ja kostnaden på att reparera bilen uppåt 25-30K mil bryr jag mig inte om då bilen oftast byts ungefär vart tredje år o har garanti om nåt händer då det är leasing vi värdesätter komfort o bra ljud tex det får vi inte i billigare modeller som vi provat eller haft till låns när bilen är på service tex.
XC60Recharge skrev: Idag, 12:00 Ja kostnaden på att reparera bilen uppåt 25-30K mil bryr jag mig inte om då bilen oftast byts ungefär vart tredje år o har garanti om nåt händer då det är leasing vi värdesätter komfort o bra ljud tex det får vi inte i billigare modeller som vi provat eller haft till låns när bilen är på service tex.
Jo där är ju en skillnad mellan leasing (betalar en mindre peng/månad) och de som ska slanta upp 100% av bilens inköpspris.
De senare behåller ofta sin bil längre än 3 år så det för många inte går att betala av en ny bil på 3 år.
Omkring 80% av Volvos försäljning av XC60 är till juridiska personer alltså leasingbilar det är ju till den kundgruppen Volvo vill sälja då det som sagt är för dyrt för majoriteten av dom som ska betala kontant. Men eftersom större delen av nybilsförsäljningen är leasing till företag så blir det dom bilarna som säljer bäst oavsett om prislappen är omkring 700000kr då det är månadskostnaden som är intressant vid leasing.
  • 1
  • 467
  • 468
  • 469
  • 470
  • 471
HVO 100 för dyrt?

varför väljer man HVO100?

Blev det något köp. Funderar sjä[…]

Om du tar stikket av får du en felkod.. det […]

Kostnad krok

Vad tar Volvo för att montera dragkrok p&ar[…]