Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

fil skrev: Idag, 19:31 Hej!

Kan jag köpa ett batteri och byta själv? Behöver det kalibreras eller göras någonting av en verkstad?
Svar , Ja du kan byta själv. det som behövs är väl reset av BMS.

(du kan även läsa kommentarer från youtube-användare som provat eler "har tips" utifrån klippet.
Filmen: Funkar inte på SPA-bilarna. Där behövs dator.
Tips: Jag köpte det större batteriet, Volvo original.
Hittade på Bilia - det var billigast där! (Dessutom var Volvo original billigare än till exempel Varta (Dessutom var det större batteriet billigare än det mindre! - Tre WTF!))
Bor du kring Stockholm kan jag bistå med batterinollning.
@fil, Du kan lugnt byta det själv

Efter som man "i fält" bör kunna göra manövern får jag fram att detta ska göras på din, värt att prova

Manuella nollställningsproceduren
Sätt på tändningen (”radioläge”).
Sätt på dimljusen fram.
Tryck på dimljusknappen bak 6 gånger.
Tryck på varningsblinkersknappen 3 gånger.

Alternativ efter batteribyte
Koppla bort det gamla batteriet.
Låt batteriet vara bortkopplat i 30 minuter till en timme för att avleda kvarvarande elektricitet.
Installera det nya batteriet.

Det första fungerade för mig förra månaden, även om jag hade en annan"manöver" till min kärra även om det känns som ett fusk till ett spel till Nintendo 8-bitars :)
byt bara, du behöver inte göra något annat, bara byt, jag har nog bytt minst 50 startbatterier på våra tjänste fordonm genom åren utan att göra annat än att byta, utan problem

byt bara, du behöver inte göra någ[…]

Extravärmare På/Av ?

occh tråden är nu över 10år […]

Takräcke V70 - tips

Fördelen med rails är att det är me[…]

Felkod P24AF - v60 d4 2019

Jag hade problem med min V90 cc D5 i somras. Motor[…]