Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Har ett problem med obd1 läsaren på Volvo 850 1994.
Skulle se felkoderna på ABS, fick fram koderna och försökte nollställa. men då fick jag aldrig någon reaktion från A3.
Då testade jag en ny ABS modul men fortfarande så ger den ingenting.

Men direkt jag stoppar ner kontakten på A3 så lyser lampan lite grann.
När jag trycker på knappen lyser den men inget händer inget 1-1-1 eller något.
När jag testar andra uttag exempelvis A2 får jag 1-1-1
Men uttag för ABS ger ingenting men lyser när jag trycker på den, och direkt pinnen sitter i uttaget lyser den litegrann… något tips?
Daniel78 skrev: Idag, 06:54 Du är inte ensam med problemet.

viewtopic.php?t=57516

Kopplade du ifrån batteriet några minuter? Jag skulle kolla kontakten undanför blinkboxen först. Sitter den på plats? Oxidation? Om jag minns rätt är det enskilda kontakter.

Hej! Tack för svar!

Ja, jag har sett att det finns andra på forum som haft samma problem, men dock aldrig någon lösning :D

Har plockat ut och rengjort kontakten, har haft batteriet ute över natten.
Tänkte göra alla som får detta problem i framtiden en tjänst och skriva lösningen jag aldrig hittade online :)

Det som fungerade för mig var att när bilen på tändläget och kabeln sitter i A3 så ryckte jag ut säkringen för abs-modulen. sedan stoppade jag tillbaka den. Det klickade vid modulen och den konstanta lampan slocknades. Sedan kunde jag se koderna samt ta bort dem.

Har självklart tagit ut säkringen tidigare men inte när bilen var i tändläget, det var det som löste mitt problem.

Hur länge I startmomentet på den 6-cyl […]

Vart hade du kabelbrott någonstans ?

Tänkte göra alla som får detta pro[…]

Volvo V60 modellår 2015 Bi-Fuel T5, motorkod[…]