Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av #27
WestCoast skrev:såg bara tre kablar.....tror jag. på min instrumentpanel är det en knapp men den är märkt med bara en ruta (defrosten på bakrutan)... hur skall det se ut?
De ska gå två kablat till glaset...
Användarvisningsbild
av WestCoast
#27 skrev:
WestCoast skrev:såg bara tre kablar.....tror jag. på min instrumentpanel är det en knapp men den är märkt med bara en ruta (defrosten på bakrutan)... hur skall det se ut?
De ska gå två kablat till glaset...
det gick tre vad jag såg.. en minus, en plus och en jord kanske? men oavsett så skall det väl vara flera om man har defrosten?
Användarvisningsbild
av Nexus
WestCoast skrev:
grammse skrev:
På min V70-99 SVENSK SÅLD med SE-paket har jag 2 symboler på knappen för bakruta och spegel uppvärmning.

hm.. inte jag...fasen oxå! :cry:
Har du stolsvärme till baksätet?? Knappen sitter i bakkant på mittkonsollen
Användarvisningsbild
av WestCoast
grammse skrev:
WestCoast skrev:
grammse skrev: På min V70-99 SVENSK SÅLD med SE-paket har jag 2 symboler på knappen för bakruta och spegel uppvärmning.

hm.. inte jag...fasen oxå! :cry:
Har du stolsvärme till baksätet?? Knappen sitter i bakkant på mittkonsollen
nope..inte vad jag sett iallafall :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
för att göra det enkelt från början :wink: är bilen svensk såld???
Användarvisningsbild
av WestCoast
grammse skrev:för att göra det enkelt från början :wink: är bilen svensk såld???
Ja! reggad 1997-10-XX, av årsmodell 1998. 2.0 SE paket, farthållare, larm...
Användarvisningsbild
av Nexus
en dum fråga angående farthållaren. Du vet att lampan på instrumentet
inte tänds bara för man drar knappen till on läget på spaken ???
Använder inte min så ofta men har för mig lampan tänds när jag aktiverar den med en knapptryckning.
Användarvisningsbild
av WestCoast
grammse skrev:en dum fråga angående farthållaren. Du vet att lampan på instrumentet
Använder inte min så ofta men har för mig lampan tänds när jag aktiverar den med en knapptryckning.
?

Har testat med knapparna och den är helt död.. elektroniksprej.. skruvade isär kåpan vid ratten idag och kolla om det kom någon ström men ingen av porerna i kontakten var laddade, alltså kommer ingen ström ut till strömställaren på spaken... så är det och nu vet jag inte hur jag skall göra.. växellådan nästa?
Användarvisningsbild
av Nexus
WestCoast skrev:
grammse skrev:en dum fråga angående farthållaren. Du vet att lampan på instrumentet
?

Har testat med knapparna och den är helt död.. elektroniksprej.. skruvade isär kåpan vid ratten idag och kolla om det kom någon ström men ingen av porerna i kontakten var laddade, alltså kommer ingen ström ut till strömställaren på spaken... så är det och nu vet jag inte hur jag skall göra.. växellådan nästa?
Du har ju brytare på kopplings pedal och broms pedalen. kanske de ej fungerar så han bryter kontakten till farthållaren??
Användarvisningsbild
av WestCoast
men det borde väl ändå vara ström till strömställaren ändå? var kommer jag lättas åt brytarna? >Gott nytt år<
V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]