Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

tek skrev: Idag, 09:13 Gammal tråd men... På min ena sida sitter någon form av stänkskydd i gummi i nedre kanten på skölden men på andra sidan är skölden helt borta och gummiskyddet också. Går det att köpa den lös eller är den oviktig?
Är det denna kjol du menar? Icke av gummi utan en från början vit plastbit :-/ Det svarta är smuts.. :-)
Det går nog att leta upp artikelnumret i sprängskisserna på volvopartswebstore.com om man har gott om tålamod :-D
Funktion okänd, antar att plastbiten ska styra vart vattenstänk och smuts (kanske packad snö) landar..?
_plastbit.JPG
_plastbit.JPG (70.93 KiB) Visad 66 gånger
Tack!
Den är det jag menar.
Den är väl inte så svår att få dit i efterhand gissar jag.
tek skrev: Idag, 12:29 Den är väl inte så svår att få dit i efterhand gissar jag.
Buslätt, den sitter med ett par "hakar" i hål i bromsskölden och är sen låst med en popnit
Möjligen svårt att få dit popnittången när skölden sitter på bilen pga begränsat utrymme mot fjädern
Användarvisningsbild
av Erik Å
aj tusan..
Kolla på bilskrotarna. Plastbiten borde ju vara det enda som blir kvar när sköldarna rostar bort :-)
Det går säkert att åka utan i värsta fall

Läst som folk som haft lyftare som tickat i u[…]

Jag trillade nog i fällan själv och t[…]

aj tusan.. Kolla på bilskrotarna. Plastbiten[…]

Mäta MAF sensor

Ja jag har felkod men.. Jag Mindes fel kod och det[…]