- Idag, 10:06
#1621474
Hej!
Startade just upp en B6304F, dvs. 3 liters raksexan från en 960 -91, och har tickande ventillyftare. Körde runt den i tomme först och såg så att olja komma upp vid kammen under oljelocket iallafall. Har startat och kört den varm ett par gånger nu, tickandet har visserligen blivit bättre men det vill inte försvinna helt.
Osäker på motorns historia, men den kommer från Volvos motorlabb och kan säkert ha stått i 20 år. Motorn ser väldigt fräsch ut och jag kör med helsyntet 5W-40 olja. Tror ni att den kommer igång med lite körning? Kan det vara silen i tråget som slammat igen av o ha stått, kan oljekanalerna satt sig av o stått? Såg att det finns medel att slå i som ska göra rent, skulle det kunna vara något?
Alla svar och spekulationer är tacksamma.
Startade just upp en B6304F, dvs. 3 liters raksexan från en 960 -91, och har tickande ventillyftare. Körde runt den i tomme först och såg så att olja komma upp vid kammen under oljelocket iallafall. Har startat och kört den varm ett par gånger nu, tickandet har visserligen blivit bättre men det vill inte försvinna helt.
Osäker på motorns historia, men den kommer från Volvos motorlabb och kan säkert ha stått i 20 år. Motorn ser väldigt fräsch ut och jag kör med helsyntet 5W-40 olja. Tror ni att den kommer igång med lite körning? Kan det vara silen i tråget som slammat igen av o ha stått, kan oljekanalerna satt sig av o stått? Såg att det finns medel att slå i som ska göra rent, skulle det kunna vara något?
Alla svar och spekulationer är tacksamma.
- By Edwe