Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jajamän det är en 1,6 diesel. Motor:1.6 D DRIVe D4164T (80 kW)
Delen på länken ser exakt ut som den jag plockat ut ur tanken.
Kan det vara att det är något fel med den som gör att pumpen inte pumpar?
Det jag har kommit fram till när det gäller den här motor är att det finns ingen förpump i tanken för bränsle, därför är det bara en nivågivare för bränslemätaren.

Som jag tolkar är bränslepumpen mekanisk och integrerad i insprutningspumpen och suger bränsle från tanken via bränslefiltret.

Om ovan stämmer så verkar det vara vanligt med igentäppt bränslefilter,
Frusna bränsleledningar m.m.

Stod bilen i ett varmgarage när du hämtade den?
Har du bilen i ett varmgarage nu?
Om bilen har samma diesel i tanken som när den ställdes undan för fem år sen så kan det ju vara mycket kondensvatten i tanken som nu har fryst i ledningarna eller bränslefilter.
Lelleprinter skrev: Idag, 18:39
Jajamän det är en 1,6 diesel. Motor:1.6 D DRIVe D4164T (80 kW)
Delen på länken ser exakt ut som den jag plockat ut ur tanken.
Kan det vara att det är något fel med den som gör att pumpen inte pumpar?
Det jag har kommit fram till när det gäller den här motor är att det finns ingen förpump i tanken för bränsle, därför är det bara en nivågivare för bränslemätaren.

Som jag tolkar är bränslepumpen mekanisk och integrerad i insprutningspumpen och suger bränsle från tanken via bränslefiltret.

Om ovan stämmer så verkar det vara vanligt med igentäppt bränslefilter,
Frusna bränsleledningar m.m.

Stod bilen i ett varmgarage när du hämtade den?
Har du bilen i ett varmgarage nu?
Om bilen har samma diesel i tanken som när den ställdes undan för fem år sen så kan det ju vara mycket kondensvatten i tanken som nu har fryst i ledningarna eller bränslefilter.
Bilen stod i ett varmgarage när jag hämtade den, nu står den utomhus. Dock så var det inte minusgrader än när bilen först inte ville starta.
När jag tog ned och tömde tanken så låg det gammal diesel som hade blivit tjock som sirap där. Kan det vara gamla dieseln som har täppt igen ledningarna och gör att bilen inte startar?

Jag har samma felkod (P3402) på min D3:a, p&[…]

S80 2011 mystiskt bränslepumps fel

Jajamän det är en 1,6 diesel. Motor:1[…]

Map sensor

I sprängskissen om man söker på MA[…]

FJärrstarta hybridbilar?

Yes, vilket är super :)