Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av WestCoast
Vet någon om Eluppvärming av backspeglar är standard i min V70 1998. 2.5 SE med affärspaket (verkar det som, larm, farthållare osv)..

Min farthållare fungerar inte.. det kommer ingen ström till "spacken", testade med och plockade bort kåpan vid ratten men det fanns ingen ström alls fram. Ingen säkring skall vara sönder. Vad kan det vara då? givare eller så på växellådan kanske?

MVH Anders
Senast redigerad av 1 WestCoast, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av WestCoast
#27 skrev:Ja de ska vara uppvärmda backspeglar när man har se-paket..

http://www.volvocars.se/NR/rdonlyres/95 ... 0tom00.pdf
är det bara att ta bort skyddet vid backspeglen och kolla om kablarna går igenom där eller hur tycker ni jag skall göra..
Användarvisningsbild
av #27
WestCoast skrev:

är det bara att ta bort skyddet vid backspeglen och kolla om kablarna går igenom där eller hur tycker ni jag skall göra..

Vilket skydd??

Du kan köra backspegeln så långt ut som möjligt och se om de finns några kablar till spegeln..
Användarvisningsbild
av WestCoast
#27 skrev:
WestCoast skrev:

Vilket skydd??

Du kan köra backspegeln så långt ut som möjligt och se om de finns några kablar till spegeln..
jag menade det som sitter på insidan dörren... du vet inget om min farthållare? :D
Användarvisningsbild
av WestCoast
såg bara tre kablar.....tror jag. på min instrumentpanel är det en knapp men den är märkt med bara en ruta (defrosten på bakrutan)... hur skall det se ut?
Användarvisningsbild
av #27
WestCoast skrev:
#27 skrev: Vilket skydd??
jag menade det som sitter på insidan dörren... du vet inget om min farthållare? :D
Okej du menar de, men du har el justerbara speglar så de går några kablar där :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
WestCoast skrev:såg bara tre kablar.....tror jag. på min instrumentpanel är det en knapp men den är märkt med bara en ruta (defrosten på bakrutan)... hur skall det se ut?
På min V70-99 SVENSK SÅLD med SE-paket har jag 2 symboler på knappen för bakruta och spegel uppvärmning.
Användarvisningsbild
av WestCoast
grammse skrev:
WestCoast skrev:såg bara tre kablar.....tror jag. på min instrumentpanel är det en knapp men den är märkt med bara en ruta (defrosten på bakrutan)... hur skall det se ut?
På min V70-99 SVENSK SÅLD med SE-paket har jag 2 symboler på knappen för bakruta och spegel uppvärmning.

hm.. inte jag...fasen oxå! :cry:

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Generator laddar ej batteriet

Tog ut hela instrumentpanelen idag och mätte […]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]

Ta bort kåpan över motorn och lä[…]