Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej.

Jag har en vibration som kommer vad det känns som bakifrån när man accelererar på växel 2, känns inte på 1an, kan kännas pyttelite på 3an men för övrigt är det borta sedan. Detta händer om man både gasar på eller smyger iväg.
Jag har bytt stödlager gummi och stödlager, momentstagsbussningar och knutkors och monterat tillbaka exakt som tidigare med pilar mot varandra och påmärkt både vid växellåda och bakaxel. Det är automat så Hardyskiva finns inte.
Känns som det kommer bakifrån. Kan någon snälla ha svar på detta?

För övrigt så går den fint. Men det här är otroligt irriterande.
Något av knutkorsen som är dåligt möjligen?

Jag har också upplevt skumma vibrationer när växellådskudden varit riktigt dålig, dock på en manuell bil.
Användarvisningsbild
av lennarte
Det är väldigt noga att korsen kan röra sig helt fritt åt alla håll innan du monterar kardan axeln. Kolla franför allt att låsringarna verkligen sitter i spåren. Sedan, gummilagringen till lagret på första delen av kardan stången är ibland boven. Det är väldigt varierande kvalitet på själva gummt till ihållaren

Liten uppdatering... Det blir att "krypa till[…]

Taklucka 744 GLE

Vad man kan göra är att fetta in kablel/[…]

Är detta nytt hos Volvia? Du som kör e[…]

Vibration Volvo 940 automat.

Det är väldigt noga att korsen kan r&oum[…]