Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min erfarenhet är att om man har kondens under lång tid så blir det fläckar på glas och reflektor.
Inte helt omöjligt att diverse mikroorganismer koloniserar lyktorna till slut. Typ svartmögel och alger.. :-/
av AndS
Visst kan det synas lite fukt ute i hörn/kanter, men inget att bry sig om. Det tillhör med dagens LED-belysning, inte som med de gamla reflektorerna.
Användarvisningsbild
av Erik Å
thcarl skrev: För 49 minuter sedan. För att göra nåt behövs bra väder eftersom jag fixar saker utomhus.
Har själv funderat om man (när det är kallt och torrt väder ute) skulle blåsa lyktan varm med luft från t.ex. en hårtork så att fukten på glaset avdunstar och luften inne i lyktan expanderar och till viss del blåses ut ur ventilationsöppningrna. Och så låter man lyktan svalna så att torr kall luft dras in, värmer igen osv. Men det går säkert åt nåt 10-tal värmecykler á en halvtimme vardera. Skulle man kunna rigga upp t.ex. en kupevärmare som styrs av ett kopplingur, 30 minuter på, 30 minuter av?
Nu har jag gamla H7-lyktor med ett stort avtagbart lock på baksidan så där monterar jag in en "torrpatron", ungefär som man brukar göra på militär utrustning
I stället för dyr torrpatron så gjorde jag så här :-D
viewtopic.php?f=79&t=184416&p=1605144#p1605144
Dunkande ljud i framvagnen

En liten uppdatering: efter 2 dagars körning […]

Internetdelning iOS 26

Låter bra. Det vi får testa är om[…]

Fukt i ena strålkastaren

För att göra nåt behövs bra[…]

OM RYSSEN KOMMER

Putin vill inte ha fred, han vill ha Ukraina.. o[…]