Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ni som har xc60 som är uttagna i början av 2025 . Hur lång räckvidd har ert batteri efter ni har laddat sommartid och vinter tid? När jag köpte bilen fick jag info om räckvidd upp till över 70 km men har under sommartid inte kommit upp i mer än 59 km i räckvidd, nu på vintern mellan 46-49 km
Vi har en XC60 uttagen i maj 2024, vi har kommit flera gånger runt 80 km på sommaren och det var väl bara för någon vecka sedan som vi hade 78 km. Det verkar ju vara så att beroende på hur du kör avgör hur långt du kommer dagen efter. Nu på vintern med värmaren på så drar den ju mera men stänger man av den och kör mera på stolsvärme och rattvärme kommer man längre. Idag hade vi 74 km.
Edwe skrev: Idag, 16:59 Jagr har en uttagen i april -25. Med min körstil står det 65km. Å ja e en "gammal gubbe" :-D
Så konstigt, spelar ingen roll om man kört mer ecodrive stil så lyckas man aldrig uppnå mer än strax under 6 mil när man laddat. Och som sagt nu på vintern mycket mindre än så. Men det är väl bara o fortsätta testa sig fram så kanske man hittar rätt till slut.

Min recharge både visar och rullar 39-40 km […]

Tack för svar och reflektioner, får se […]

Fukt i ena strålkastaren

Finns det nåt botemedel? Borra hål f&o[…]

Laga bränsletank

Ja de kanske ä lika bra att byta....är d[…]