Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Köpte begagnade vinterdäck på Volvo original fälgar till vår Volvo V70 2.0 -2003, nu när de skulle monteras så är navet för litet!? Jag har ju varit med om att det kan vara för stort på eftermarknads fälgar och då sätter man en distans men på Volvo original fälgar? Varför har man olika inom samma bilfabrikat? Förra ägaren påstod att de suttit på en likadan bil som den vi har, alltså den äldre V70:n. Kan det ha med motorn att göra? Har 2.4T större nav?
Aha, däcken e till föräldrarna en bit bort men nu fick jag tag på bilder.

Bild

Bilen de skulle på är en Volvo V70N, enligt säljaren var det en sådan de suttit på. Våran är en 2004:a, kanske har man haft olika navstorlekar på V70N?

Det stod en V70II på säljarens uppfart men de hade inte suttit på den. Kan såklart vara att man draget en nödlögn men det skulle vara första gången det inträffar. Har aldrig behövt mäta förut men det måste uppenbarligen läggas på TODO framöver när man köper beg.

Man inser ju
Senast redigerad av 1 snowman, redigerad totalt 0 gånger.

Jag tror inte Porschen skulle va nån vidare […]

https://postimg.cc/KRxGk9kq Se resultat frå[…]

Och jag tycker att den ekonomiska kompensationen p[…]

Okay, ja jag ser det nu, då lurande han oss […]