Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av IFakiezZ
Tjenare!

Har en B230E 130 hästars 740 som är extremt slö!
Vi snackar att bilen knappt går att varva ur, allt i tändningen är bytt, tändningen är kollad och ser bra ut, nytt soppa filter, nytt luftlifter, ny insugspackning, pluggad puls air och alla vacum slangar är bytta och fixade.
Och bilen har närmare 30 hästar än 130.
I somras när jag köpte bilen var den utan generator då drev den på bättre men fortfarande inte 100%
När jag montera en ny generator och nya remmar så har det blivit nå kopiöst slö.
Du måste tokvarva på första växeln för att den ens ska släppa på snön...
Vad kan felet vara?
Användarvisningsbild
av lennarte
Det är stooor skillnad på att titta på remmen och kolla så den är rätt inställd
av IFakiezZ
Juste den har hög tomt närmare 1400 och den vill till att smälla på tomgång. Små poof typ varannan sekund ungefär. Ibland är den svår startad när den är kall.
av IFakiezZ
Vet faktiskt inte. Däremot så gick generator remmen av idag och när min kompis körde den från platsen utan remmar så beskrev han att många hästar kommit tbx. Han kunde hålla den på ställa i 2an! Något som tidigare knappt gått på 1an... Kan generatorn göra detta?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Då ska generatorn gå extremt tungt. Nog för att det kostar lite effekt att driva generatorn, men det är inte många det handlar om i normalfallet.

Går den som den ska på tomgång utan generatorn?

Snyggt monterat! Det var väl inte så sv[…]

Overdrive 745-an

Sökte runt lite på nätet om olja t[…]

Värdering PV 1965?

Men den är ju inte orörd, en omlackering[…]

Syna ventiltätningarna ej gjort, stiften s&a[…]