Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Haha ja jag misstänker att det kommer kunna bli så här också, jag kanske borde montera bort låsflärpen i förebyggande syfte :) Men med den där placeringen kan jag ha laddaren i hängandes inne i det lilla skjulet framför bilen iallafall, så lite bättre skyddat mot väder och vind. Tidigare hade även jag kontakten den vid batterilådan, om än utanför, och då fick laddaren ligga vid bilen.

Bilen ska inte användas förrän på fredag när det är dags för besiktning, om inget oförutsett inträffar, så jag ska ta och koppla ur laddaren imorgon och sen mäta lite på batteriet under veckan för att se hur snabbt spänningen sjunker utan värmare och annat. Om den sjunker mycket får jag ladda upp det igen och kanske testa koppla av minuspolen och se om jag råkar ha någon skum förbrukare.

Vid precis nyladdat batteri mätte det in på 13,25 med motorn avstängd och 14,5 på tomgång. Så inga konstigheter där. När den skrek om låg batterinivå senast låg den på 12,4 och det är ju inte heller ett konstigt värde i sig, bara att det kom så fort.
Jahaja, lite spännande situation såhär på kvällskvisten. Bakluckan öppnas inte, och med lastgaller, avdelare och hundgrindar kommer det bli ett spännande projekt att komma åt att öppna innifrån för att lista ut vad som är fel.
Nä, detta går inte direkt framåt. Jag lyckades får loss lastgallret från baksätet och därefter avdelaren. Grindarna sitter med beslag uppe och nere och kan bara lyftas utåt och jag kan inte se hur jag ska komma åt öppnaren innifrån utan att få loss grindarna. Tänkte att jag kunde försöka skruva loss det övre beslaget och pressa ner det nog mycket så det gick att få lös. Duktiga jag har utöver skruvarna satt fast det med dubbelhäftande tejp.. gick sådär.

Hittade ett inlägg på FB som föreslog att problemet i sig kan bero på jordfel i kontakten i taket, och att man ska koppla förbi kontakten. Efter mycket svordomar så lyckades jag med det. Hjälpte inte alls, och lyckades bryta sönder plasten i taket på kuppen. Går bra nu.

Imorgon bitti är det besiktning, men som jag uppfattat det så behöver inte bakluckan gå att öppna bara man ser till att ha varningstriangeln tillgänglig.. märker väl om det stämmer.

Jävla röv.
Attans, får ta tidsmaskinen då :-D Nåja, nu är ju det där gjort iaf, det är väl inte negativt i sig.

Ska ta nya tag till helgen, det var inte att rekommendera att ta sig an jobbet med bara tre bullar och en monster intaget under hela dagen.

Åtminstone inte enda bilen längre, men ska till veterinären om en vecka. Met går ju att skjutsa hundkräk i ID7an om det kniper, inte så bra utan lastgaller dock så kanske måste spontanköpa ett sånt isf
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Värdering PV 1965?

Men den är ju inte orörd, en omlackering[…]

Syna ventiltätningarna ej gjort, stiften s&a[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Nej, de stämmer inte ! Klicka på denn[…]

Trög växellåda, S60 140HK -03